novellermcfly

Alla inlägg den 11 april 2013

Av E U - 11 april 2013 11:17

Jag spenderar rasten tillsammans med Danny på den avskilda delen av skolan och vi lyckas faktiskt vara för oss själva under hela rasten.
Så fort vi kommit ut ur korridoren och bakom dörren så kysser han mig. Jag blir alldeles överrumplad och glömmer nästan bort att andas. Oki, inte agera som förut alltså. Han avslutar med att pussa mig på pannan och sätter sig sedan ned på bänken.
DJ – ”Not a minute went by that I didn’t think of you yesterday.”
Jag bara ler och kryper ner ännu mer i hans famn.
DJ – ”This is nice you know. Just be.”
E – ”Yeah, I can just be forever.”
20 minuter flyger förbi och det är dags för lektion igen långt före jag var redo för det.
Han ger mig en lätt kyss den här gången och smiter iväg. Jag möter Dougie utanför klassrummet.
DP – ”Sooo.. Are you two?”
E – ”No, I don’t know really. I guess we just are, you know. Somewhere in between.”
DP – ”Hate to say it, but I told you so!”
E – ”Haha yeah you did.”
DP – ”Hey E, I hope you told him.”
E – ”Yes, I did and he didn’t got mad. He said it was kind of a relif.”
DP – ”Now it’s just Tom and Harry left.”
E – ”Yeah, Danny is taking me with him to see you guys later. I’m telling then.”
DP – ”Sounds great. I actually have to go home earlier today. Bandstuff!”
E – ”How early?”
DP – ”Right after this lesson.”
E – ”Damn so I have to eat lunch and rest of the day alone?”
DP – ”Sorry E.”

Resten av dagen går verkligen i slowmotion. Jag hade glömt hur det var att vara ensam även om jag spenderade varje dag ensam förut. Det har gått en vecka idag sedan killarna kom hit och mitt liv ser totalt annorlunda ut efter en vecka.
Danny hämtar upp mig utanför skolan och jag märker hur hela skolgården stannar upp.

DJ – ”So how was your afternoon?”
E – ”Omg, it sucked. Literally sucked..”
DJ – ”Hahah, why?”
E – ”Because I had to go to class without Dougie and I had to eat alone. I was so alone a person can be!”
DJ – ”Oh, sorry sweetie. Won’t leave you again!”
E – ”Ah, pretty nice save there by calling me sweetie!”
Han ger mig en puss på kinden och kör sedan iväg. Efter en biltur på 10 minuter så är vi framme och jag tappar hakan. Bokstavligt talat. Jag har aldrig sett detta hus förut men OMG det är helt sinnes.
E – ”Do, do you live here?”
DJ – ”Yeah, being in a band has it’s benefits!”
E – ”I can tell. And about that, I’m going to tell Tom and Harry tonight.”
DJ – ”I kinda’ already slipt.”
E - ”Well, maybe that’s for the best but now you made me nervous!”
DJ – ”Don’t be. I’m here all the time!”
När vi klev in i huset så tappade jag hakan, igen.
DJ – ”Tom and Harry are downstair in our own studio, Dougie is in the kitchen I think.”
E – ”I’ll be right down. Just going to find Dougie.”
Jag går nästan vilse innan jag hör Dougie i köket sjungandes i falsett.
E – ”Mmmm, nice. Lucky you’re not the lead singer.”
DP – ”Oh, hi E. That was awkward!”
E – ”Na, don’t worry. I’ve watch some clip on youtube. I think I’ve seen you worse.”
DP – ”Haha guess that’s kind of a good thing. Don’t have to be ashamed of my self.”
Jag skrattar åt honom, tar ett glas vatten och smyger ner för trappen. Jag fastnar i trappen när jag hör Danny och Tom sjunga. Så. Jävla. Bra. Jag sitter kvar i trappen och bara lyssnar, ryser, drömmer. Jag är så gott som osynlig fram tills Dougie smyger sig bakom mig, skrämmer mig och jag tappar glaset.
DJ – ”There you are.”
E – ”Here I am, dropping water on your floor.”
T – ”Oh, it’s fine. Just leave it.”
Jag går ner de sista trappstegen och sätter mig i soffan och mest bara tittar på dom.
H – ”So, I’ve heard you wanted to tell us something.”
E – ”Haha nice try, I’ve heard Danny slipt.”
T – ”Damn Danny, you couldn’t not say?”
DJ – ”Guess not, I’m not good with secrets like that.”
E – ”Haha oh, but you’re supose to NOT tell that you’re in a band?”
T – ”Point!”
E – ”But you guys, I swear I’m not going to tell anyone.”
T – ”It’s cool. We trust you, you’re with us now.”
”With us now…” Jag spelar upp det i huvudet om och om igen. Det kan jag leva med.
DJ – ”We have some recording stuff to do, but you can sit out here listening if you want.”
E – ”Love to.”
Efter nästan 4,5 timme och klockan slagit 9 så är dom färdiga för dagen. Danny, Tom och Harry har lite finslip att göra så jag och Dougie går upp och slår på teven. Vi pratar inte direkt och innan jag vet ordet av det så har jag somnat. Nästa gång jag vaknar ligger jag i en främmande säng i ett främmande rum och jag får nästan panik innan jag kommer på vart jag möjligtvis kan vara. Jag tittar på klockan, halv 2. Jag tittar ner på golvet där Danny ligger. I bar överkropp och jag får rysningar för han är så snygg.
Jag tänder lampan och han vaknar.
DJ – ”You fell asleep.”
E – ”Guess I did.”
DJ – ”I went to you moms and pick up some of your stuffs. Didn’t want to wake you.”
E – ”That’s sweet.”
Jag klär av mig och kryper ner i sängen igen. Jag ber Danny krypa ner hos mig och jag somnar igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den novell som skrivs nu heter Hidden och handlar om när Mcfly behövde en paus. "Utspelas" i nutid!

Fråga mig

0 besvarade frågor

TRANSLATE

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards