novellermcfly

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Hidden. Del 5

Av E U - 22 januari 2013 18:10

Jag flyger upp nästa morgon, när klockan ringer vid 10, med ett stort leende på läpparna och minns gårdagen och lägger mig sakta ner igen. Jag tar upp telefonen och ser ett sms från Danny:
”See you later! ;)” Och jag smälter en aning. Jag nyper mig själv, men nej det är ingen dröm, jag är 100% vaken. Eller i alla fall till 90%. Jag lägger kudden över huvudet och bara ler. En halvtimme senare måste jag gå upp eftersom jag vet att jag kommer byta kläder ungefär 17 gånger innan jag bestämt mig för en outfit inför daten med Danny.


Jag nästan dansar ner för trappen och mamma tittar väldigt konstigt på mig.
M – ”Elin, vad är fel?”
E – ”Me.. Inget är fel, jag är lycklig.”
M – ”Ok..ej.. De är bara de att jag inte har sett dig lycklig sen jag ”placerade dig i den här hålan” Säger hon samtidigt som hon citerar mig och jag skrattar bara och ger henne inte direkt något svar. Jag har inte heller berättat för henne om daten med Danny och jag inser att jag måste nog göra det. Det är jag nog skyldig henne.

E – ”Jo, mamma. Du vet Danny från McFly, han går ju i tvåan.”
M – ”Jo jag vet.”
E – ”Jag har liksom, typ en date med honom.”
Mamma tittar på mig som om hon väntar på att jag ska säga något mer men jag rycker bara på axlarna och vänder mig mot kylskåpet.
M – ”Ja, okej. Vad kul för dig.”
Återigen så ler jag bara utan att ge henne något svar och plockar fram frukost. Efter att jag ätit upp min gröt samt tittat färdigt på reprisen av Revenge så är klockan 12, alltså 7 timmar kvar tills Danny kommer och hämtar upp mig. Jag går in i duschen och tar en lång dusch för att känna mig mänsklig igen. När jag kliver ut så har klockan hunnit blivit 1 och jag känner att jag måste börja välja kläder. Efter två timmar (tro det eller ej) och en massa skrik och svärord så har jag äntligen bestämt mig. Men ändå så är det fortfarande 3,5 timmar kvar. Jag sätter mig vid teven igen och jag börjar nästan bita på naglarna av rastlöshet. Efter 2 avsnitt av Gossip Girl så är klockan 5 och jag börjar röra mig mot mitt rum för att börja göra mig iordning.

Jag ställer mig framför spegeln och kläderna jag satt på mig känns bara så fel. Ytterligare 30 minuter går och nu får kläderna så lov och duga då jag måste vara klar om 1,5 timme. När klockan är sju är jag precis färdig och det plingar på dörren. Jag spelar kall och låter mamma öppna och då märker jag hur nervös jag är. Det plingar till i telefonen, Dougie:
”You have to tell him tonight, or I’ll do!”
Och jag vet precis vad jag menar och jag vet även att jag måste berätta. Jag smyger ner till dörren och möter där den finaste jag sett i mitt liv som nu var ännu finare. Helt seriöst, han är så fin att det gör ont i mig.
DJ – ”So, there’s a cab waiting outside, shall we go?”
Jag ler. ”Yes, let’s go.”
Han leder mig ut till taxin och vi åker faktiskt inte in mot Fagersta och nu vart den här daten ännu mer spännande. Faktiskt så åker taxin till ett ställe som jag inte alls känner igen.
E – ”Where are we going?”
DJ – ”It’s a special place, only for you.”
Och det känns verkligen speciellt. Det här ska bli så kul. Vi åker i ungefär 5 minuter till och så stannar taxin. Det är kolsvart utanför och jag tror nästan att taxin bara har fått stopp om det inte vore för att Danny kliver ur och går runt för att öppna min dörr. Jag känner mig fundersam.

Vi går ungefär 100 meter sen är vi framme vid ett litet men ett jättefint hus. När vi kliver in innanför dörren så tappar jag hakan. Det är typ en miljon ljus och rosor med ett runt bord i mitten. Jag blir nästan tårögd när jag tänker på att någon har gjort det här för mig.
E – ”Omg, Danny, this is amazing!” Jag kan inte hejda mig från att krama honom och han kramar tillbaka.
DJ – ”Well, I wanted this to be special.”
E – ”It sure is!”
Han drar ut en av stolarna som står vid det runda bordet och jag sätter mig ner. I nästa sekund kommer en man klädd i svart och vitt ut med en vagn med mat på och jag håller nästan på att börja gråta för detta är så perfekt. Vi blir serverade ett jättegott kött med hemgjord potatisgratäng, jo jag känner att den är hemgjord tillsammans med världens godaste bearnaisesås och en gudomlig sallad. Maten dansar i munnen på mig och jag tror ärligt att jag är i mat himmelen.

E – ”Seriously, this could be the best I’ve ever eat!”
DJ – ”Really?! I asked for something that a swedish girl would like.”
E – ”Well, you succeeded. This was a hit!”
DJ – ”Perfect! Hope you’ll like the dessert to.”
E – ”Wow we’re getting dessert.”
DJ – ”Of course!”

Och då serveras vi en gudomlig choklad dessert och när vi ätit färdigt är jag proppmätt samt har haft den bästa måltiden i mitt liv.

E – ”This is the best meal I’ve had in my whole life. Thank you so much Danny, this and you are amazing!”

Han svarar inget men jag ser att han rodnar. Han reser sig och går fram till mig, drar ut mig stol och tar min hand. Han leder ut mig på baksidan och där, där tappade jag andan. Det var det vackraste jag sett i mitt liv, förutom Danny då men. Det hängde lampor överallt och återigen en miljon ljus med massor med fina växter och möbler, en pool och ja nu vet jag att jag är i himmelen och det rinner faktiskt tårar ner för mina kinder.

DJ – ”Are you okay E?”
E – ”Yes, I am more than okay.”
DJ – ”Then why are you crying?”
E – ”Because I can’t believe you’re doing this for me. No one have ever done something like this for me.”
DJ – ”Well, you deserve this.”
Han smeker mig sakta på kinden. ”Do you want to take a dip in the pool?”
E – ”I don’t have my swimsuit with me.”
DJ – ”Well there are some in the house, I’ll go get it.”
Danny kommer tillbaka efter ett par minuter och då har han hunnit byta om samt hämtat badkläder till mig. Jag håller verkligen på att falla ihop när jag ser Danny i bar överkropp och jag håller masken genom att bara le. Han ger mig badkläderna och jag går bakom ett schul och byter om. Jag går fram till Danny vid poolen och han tar armarna om min midja. Han rör sakta vid min kind och jag märker att han är påväg att kyssa mig och otroligt nog så vänder jag ner huvudet. Han blir förvånad.
E – ”There’s something I need to tell you, before I kiss you.”
Han svara inte, utan tittar på mig bara.
E – ”Don’t be mad at me. Have an open mind! Please!”
DJ – ”I couldn’t ever be mad at you.”
E – ”I know who you guys are. I know that you’re McFly.”
Jag vågar inte titta på honom för att se hans reaktion så jag tittar neråt och innan han säger något så fortsätter jag. ”But that’s not the reason why I said yes to go out with you. Yes you are my favorite in the band but you are an amazing person Danny and I would never do anything to hurt you. I’m so glad that I’ve met you guys and didn’t want to ruin it by telling you that I know who you guys are and…”
Jag hinner inte fortsätta mer för Danny avbryter mig med en kyss och med det så antar jag att han inte blev arg på mig.


___________________________________________________________

Ledsen att det tagit sådan tid för del 5 att komma upp. Haft mycket i skolan!
/E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E U - 11 april 2013 11:17

Jag spenderar rasten tillsammans med Danny på den avskilda delen av skolan och vi lyckas faktiskt vara för oss själva under hela rasten. Så fort vi kommit ut ur korridoren och bakom dörren så kysser han mig. Jag blir alldeles överrumplad och glömmer ...

Av E U - 31 januari 2013 11:32

Danny: Hon är så söt när hon tänker. Jag undrar vad hon tänker på. Kanske tänker hon fortfarande på att jag inte kommenterade något angående att hon nämnde bandet. Jag vet inte.   Elin: Jag har haft den bästa dagen i mitt liv och jag klarar int...

Av E U - 4 november 2012 21:40

Danny slår till mig lite lätt på armen och jag inser att allt var en scen i mitt huvud och killarna vet fortfarande inte att jag vet. Så långt som att vi tagit oss till kön utanför matsalen var på riktigt i alla fall. ”Eeeeelin!” Blä, Emm...

Av E U - 3 november 2012 13:06

Klockan är 00:30 onsdag kväll och jag kan inte somna. Jag brukar vanligtvis somna vid 10-halv 11 men ikväll är det så gott som omöjligt. Jag ligger och tänker igenom dagen om och om igen. Det har utan tvekan varit den bästa dagen i mitt liv. För förs...

Av E U - 1 november 2012 00:25

”Thanks for showing me around today, you’re a nice type!” ”Well, thanks to you for being with me today. Actually, I don’t really have any friend at this school.” Dougie ser på mig med en väldigt ledsen blick inna...

Presentation

Den novell som skrivs nu heter Hidden och handlar om när Mcfly behövde en paus. "Utspelas" i nutid!

Fråga mig

0 besvarade frågor

TRANSLATE

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards